You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נוער - גדנע שימרה את הסטטוס קוו בצמרת
אין רגע דל איתם. שחקני גדנ"ע ת"א (צילום מטעם הקבוצה)

נוער - גדנע שימרה את הסטטוס קוו בצמרת

לאומית דרום - מחזור 19: יממה לאחר התיקו בדרבי הירושלמי, שער דרמטי שכבשה גדנ"ע ת"א לרשתה של הפועל פ"ת קבע שוויון 1:1, שמותיר סטטוס קוו בצמרת

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

המחזור ה-19 במחוז הדרומי של הליגה הלאומית לנוער עומד בסימן קטיעת רצף הניצחונות של שתי הראשונות בטבלה, המוליכה - הפועל פ"ת וסגניתה - הפועל ירושלים, שסיימו בתוצאת תיקו את משחקיהן, מה שמותיר את הפער בין שתי הקבוצות על נקודה אחת, שבוע לפני ששתי הקבוצות ייפגשו בפ"ת למשחק העונה של הליגה, אך לפני כן יתייצבו ביום שלישי למשחקי ליגה במסגרת המחזור ה-20: הפועל פ"ת תתארח אצל הפועל ר"ג -הרביעית בטבלה, בעוד שהפועל ירושלים תארח את גדנ"ע ת"א - שמדורגת במקום ה-10.

אתמול נערך במגרש בית וגן בבירה משחק דרבי ירושלמי בין הפועל לבין בית"ר המאכזבת - שידעה שהיא מוכרחה לנצח כדי לשמור על איזשהו סיכוי ריאלי להיאבק על עליית ליגה. ניצחון בית"רי היה מוריד את הפער בין שתי הירושלמיות ל-5 נקודות. בית"ר ירושלים ניצלה את פגרת ליגת העל בוגרים כדי לגייס לשורותיה את החלוץ נהוראי דבוש, שפתח בהרכב.

המשחק לא התעלה לרמה גבוהה, בית"ר גילתה עדיפות מסוימת בחלק מדקות המשחק. בדקה ה-64 נרשם אירוע שנוי במחלוקת, כאשר עמית קורנפיין, השוער הבית"רי, יצא משערו כדי להקדים מחוץ לרחבה שחקן התקפה אדום וביצע עבירה אגרסיבית על השחקן האורח, שלדעת רבים הייתה אמורה להביא להוצאת כרטיס אדום לשוער והשארתה של בית"ר ב-10 שחקנים. שופט המשחק הסתפק בהוצאת כרטיס צהוב למורת רוחם של אנשי הפועל. בסיום, שוויון 0:0, במשחק שבו בית"ר בעטה פעמיים למסגרת השער של הפועל, שמצידה בעטה פעם אחת למסגרת השער הצהוב. בית"ר הצליחה לקטוע להפועל רצף של 7 ניצחונות.

במשחק שנערך היום במגרש סירקין בפ"ת קיוותה הפועל פ"ת לנצל את התיקו בדרבי הירושלמי לפתיחת פער של 3 נקודות על פני הפועל ירושלים, אלא שלגדנ"ע ת"א, שמדורגת במקום ה-10 בטבלה, היו תוכניות משלה. הפועל פ"ת הגיעה ל-20 הזדמנויות הבקעה, מהם 9 בעיטות למסגרת, אך הגנת גדנ"ע בראשות השוער המצטיין, יובל שמואלי, לא נכנעה בקלות. בדקה ה-80 התקפה שטוחה של הפועל פ"ת עם הרבה מסירות הסתיימה במסירת רוחב לעברו של רן גבריל, שבעט מכ-14 מטרים לרשת והעלה את הפועל פ"ת ליתרון 0:1. דקה אחת בתוך תוספת הזמן התקפה של גדנ"ע הסתיימה בשער מהבעיטה השניה של הקבוצה למסגרת במשחק זה. את השער כבש אביעד ארונוב, שחמק מערבוביה ברחק ובעט מטווח קצר לרשת וקבע את תוצאת המשחק - שוויון 1:1, שקוטע רצף של 11 ניצחונות של הפועל פ"ת, כל זאת לאחר שבשבוע שעבר שחקני גדנ"ע הפכו בדקה ה-90 פיגור 2:0 ליתרון 2:3 על בית"ר ירושלים, שכבשה שער שוויון דרמטי בבעיטת פנדל בדקה ה-95.